evamm

Alla inlägg under februari 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 28 februari 2016 12:32

Vi såg några fåglar i Simrishamn igår på vår Österlenutflykt. Det blev några bilder på bl.a sångsvanar och Canadagäss.

   

   

   

 

   

Bjuder på några bilder till från Vårhallen.

   

Av Eva Meijer Mattisson - 27 februari 2016 17:47

Ja idag begav vi oss  äntligen till Österlen och då till Simrishamn. Solen lyste fint när vi förberedde oss, men sen mulnade det på. När vi körde neråt var det varierande mellan sol och ganska mycket moln. När vi kom fram till Vårhallen var det en del sol men moln mot land.

 

 

 

Vi åkte sen söder om Simrishamn mot Brantevik. Men vi stannade till inne i Simrishamn först. Där var invasion av Canadagäss. De flög över ossoch landade i vattnet. Det hördes som ett rejält swish när de kom.

 

 

 

 

 

Nästa bilden visar att båten är redo för sjösättning eller vad tror ni?

 

Av Eva Meijer Mattisson - 26 februari 2016 22:14

I förmiddags fick vi lite vårkänslor, solen sken från en nästan klarblå himmel Vi beslöt oss för att köra ner till Degeberga för att gå en runda där. Vi hade förmånen att få mysa med vår minsta lilla   på eftermiddagen. Så vi hade inte så lång tid på oss.

Det blev hembygdsparken först.

 

   

Sen körde vi bort till Kalles damm.

     

 

Vi får se om det blir någon fototur i helgen.

Trevlig helg på er alla.

Av Eva Meijer Mattisson - 20 februari 2016 12:41

Idag regnar och snöar det om varannat. Plus att det blåser. Det lockar inte ut mig idag. Istället så tittade jag igenom bilderna från igår.

Jag bjuder på några nu.

Först några från Åhus.

 

 

När vi körde hemåt från Nyehusen körde vi den gamla lilla vägen. Solen började gå ner och vi fick många fina vyer Jag visade några igår men här kommer några till.

 

Prickarna i nästa bild är gäss som flög omkring och de lät en hel del.

 

 

 

Vi kom förbi Widtskövle slott.

 

Isen hade lagt sig där.

Ha det bra gott folk.



Av Eva Meijer Mattisson - 19 februari 2016 19:58

Igår var jag inne hela dagen och dagen idag började lika dant. Efter en gofika med en kompis var kl nästan 15. Solen sken och jag ville ut och få luft. Ronny kände likadant så när jag kom hem så föreslog han att vi skulle köra ut en runda.

Vi bestämde oss för att köra till Åhus och gå en promenad på stranden där. När vi kom mot Åhus blev det soldis.

    

 

Vi körde sen till Nyehusen. På ängen innan vi kom mer till Nyehusen var där översvämningar.    

 

 

När vi körde därifrån började solen gå ner. Himlen blev väldigt vacker.

       

 

Imorgon har de hotat med snö och regn. Vi får väl se vad det blir av det. Trevlig helg på er.

  



Av Eva Meijer Mattisson - 13 februari 2016 13:25

Ja många nyanser av blått möttes vi av när vi kom till Nya Grop igår. Det hade precis regnat det syntes på vägen.

Det här möttes vi av när vi gick ner mot vattnet.

 

 

 

Och tittade vi norrut såg det ut så här

 

 

Söderut var det några små ljusa luckor  

 

 

Vi såg att det blev lite luckor mellan molnen och solen skulle kunna komma fram. Vi beslöt oss för att köra ner till Haväng. När vi gick ner till havet där såg det ut så här.

 

Det blev ljusare i luften och solen lyste fint.

 

 

Fler bilder från Haväng visade jag i förra inlägget.

I morse när jag vaknade var det ca 3-4 cm snö och det snöade lite på förmiddagen. Tyvärr smälter det nog bort ganska snabbt igen.

Igår hann jag dock se att krokusarna är på gång. Det är en härlig vårkänsla att se vårblommorna ploppar upp.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 12 februari 2016 20:07

I förmiddags varierade vädret mellan lätt snöfall och lite, lite sol. Jag jobbade i förmiddags några timmar men när jag kom hem så bestämde vi oss för att köra ut en runda. Himlen hade några blåa fläckar så vi hoppades på att solen skulle få mer utrymme.

När vi kom fram så var det mörka moln över havet men solen lyste lite lätt från land.

 

 

Himlen blev blåare norröver.

 

 

Söderöver var det mörkare moln.

 

Men det blev ljusare efterhand.

   

Vi gick mot dösen till. Den låg så fint i solljuset.

 

 

Träden uppe på kullarna stod fint i solljuset.

   

 

Jag avslutar med en bild från trädet som är ofta fotograferat. Det ligger fint i solljuset och skuggorna ger fin kontrast.

 

Innan vi kom fram till Haväng stannade vi till vid Nya Grop, Bilder därifrån kommer en annan dag.

Trevlig helg på er alla!






Av Eva Meijer Mattisson - 11 februari 2016 15:05

Nu har det regnat mycket och Vramsån är välfylld. Vi körde en runda när vi varit i Kristianstad och uträttat några ärenden. Vi hamnade vid Årröds kvarn där det var mycket vatten i ån och och bra fart i fallet.

 


 

 

 

Vi hamnade sen vid bron bakom Sätesholm.

 

 

 

Färden gick sen över Linnekulla upp mot Ilnestorp. Där är det en liten bro över en bäck. Det var myket vatten där oxå.

 

 

Vi kom inte fram på vägen för det stod en traktor och blockerade så vi fick vända. När vi körde upp såg jag detta breda, gröna stengärde så när vi kom tillbaka bad jag Ronny stanna.

 

Samma vy men inramat av trädstammar.

 

Tre bilder med samma vy men tagna på olika sätt.Det blir helt olika bilder. 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards