evamm

Alla inlägg under augusti 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 28 augusti 2018 22:22

Efter en del intensiva dagar så lämnade jag Ronny i Degeberga ikväll och körde ner till havet vid Nyagrop. Jag möttes av en så vacker vy. Himmel och hav hade samma blåa fina nyans. Det var mulet och alldeles lugnt, ca 18 grader. Jag satt och njöt. 

                 

Jag vände mig om det hade bildats lite häftiga moln över husen.

     

Jag satt och tittade rakt ut över havet. Det var lite dis, mörkret började så nätt lägga sig. Det flög några fåglar förbi.

Lite av meditation blev det. Jag mådde så bra. En lisa för skälen.

Tänk vad blått kan vara vackert. Nu bjuder jag på 4 blå bilder, hoppas ni gillar dem och känner det lugna i bilderna.

            Nu kommer jag att sova gott inatt. Sov gott och kram på er.


Av Eva Meijer Mattisson - 26 augusti 2018 21:30

En tid nu så har det varit mycket jobb i Degeberga och så även idag för Ronny. När han kom hem så bestämde vi oss för att vi behövde lite avkoppling så vi körde ner till Haväng. Det var ganska mycket moln men solen lyste nästan hela tiden på oss. Vi fick en riktigt härlig kväll.

             

Min kusin hade för en tid sedan en vacker bild på ett träd på Facebook och jag trodde jag visste vilket träd det var. Det blev en hel del bilder tagna på det trädet men se när jag tittade på bilderna och jämförde dem så såg jag att det inte alls var samma träd inte ens samma trädsort.

Både nerifrån stranden och sen gick vi upp för alla kullarna.

           

Det gick kor uppe på kullarna men de brydde sig inte ett dugg om oss.

   


Vädret över Stenshuvud ändrades mycket under kvällen. Det kom nog en rejäl skur där. Jag hoppades det skulle bildas en regnbåge över huvudet men sådan tur fick vi inte. Men lite bilder blev det.


             

När vi åkte hem så såg jag att det var så vackert ljus på fälten och skogen vid Degeberga.

       

En härlig kväll fick vi som avslutades med god mat på Björkhällan här i Tollarp.

Hoppas ni får en en bra vecka, för oss väntar mer jobb i Degeberga några dagar, men hoopas på en utflykt en dag.

Kram på er!!




Av Eva Meijer Mattisson - 17 augusti 2018 13:47

Igår gjorde vi en efterlängtad utflykt med några kompisar. Det har ju inte blivit några utflykter knappt i sommar eftersom det varit så varmt.

Igår bar det av till Kullabygden. Ett av mina favoritställen i Skåne.

Vi stannade till vid Arild först.

   

Sen bar det av till Mölle där vi satt och åt medhavd lunch. Vi hade vacker utsikt.

 

Vi körde sen till Ransvik, Ett ställe jag älskar att vara på. Det gick lite vågor på vattnet. Det hade blivit ganska mycket moln på himlen men solen gjorde tappra försök att lysa. Ibland såg man strålarna som lyste upp små fält ute på havet. Vi gick lite på stenhällarna och stigen som leder mot Mölle. Det är mycket stenblock på stigen, Ibland låga och ibland höga och ganska stora. Det kändes rejält i benen. och jag kunde inte gå hela vägen som de andra gjorde.

               

Här stannade jag men som ni ser så gick det ingen nöd på mig. Jag satt på en sten och hade den här utsikten. Följande 5 bilder.

       

 

När vi var nöjda här körde vi upp till Kullens fyr.

             

Vacker utsikt över Mölle.

   

Nöjda med dagen så vände bilen hemåt men inte samma väg som vi åkte dit utan det bar nerför mot Helsingborg och till Ålabodarna vid Gumslöv där vi gick en runda.

 

Färden gick vidare till Borstahusen där vi åt en god middag på Hamngrogen. Efteråt gick vi en runda till och då kom det ett fint segelsällskap.

 

Utfärden avslutades med en vacker solnedgång vid Ringsjön.

 

Till sist så tog vi en fika hemma hos oss innan vi sa godnatt.

En dag som var mycket trevlig och efterlängtad. Tack Alla som var med.  


Av Eva Meijer Mattisson - 14 augusti 2018 16:41

Idag hade vi ärende att utföra i Kristianstad, när vi var där började det åska och det  var mörka moln på himlen.

 

När vi var klara så bestämde vi oss för att köra till Åhus och jag hoppades på att det skulle vara lite dramatiska moln där över havet, kanske en liten regnbåge.

På vägen till Åhus redan vid utkanten av Kristianstad var det mörka moln.        

Och när vi kom till Äspet så var det ganska häftiga moln norröver.

                       

Vi körde hemåt lite hungriga. När vi kom mot Ripa började det komma några regnstänk.

   

Och det blev ett rejält skyfall. Vi såg knappt vägen.

    Lika plötsligt som det började regna lika plötsligt slutade det.

 

Längs vägen hem så sken solen ibland, regn ibland och häftiga moln var det på himlen.

       

När vi kom hem och bar in de sista kassarna med inköpen så kom det några stänk. Men när vi var inne öppnade sig himlen.

 

Och när vi sen satt i uterummet lite senare kom det en störtskur till.

Jag var glad att jag inte var ute i det för det hade nog inte känts skönt

Regnet behövdes men nu har vi fått en hel del. Det har kommit 12 mm bara sen vi kom hem och 4mm när vi var iväg.

Ha det bra gott folk, Kram


 


Av Eva Meijer Mattisson - 6 augusti 2018 20:51

Idag var vi Degeberga och röjde i ett dödsbo. Vi höll på både ute och inne. Svetten rann. När vi var klara bjöd min svåger på gofika och när vi körde därifrån körde vi ner till Nyagrop för att varva ner lite. Lugnt och skönt ca 20 grader.

Solen försvann nästan , lite strålar försökte lysa genom molnen och det blev mörka moln på himlen över havet. Det blev ett vackert ljus. Havet lyste lite grönt.

                      

Nu sitter vi i tv soffan och kopplar av. Kram på er!!



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

RSS


Skapa flashcards