evamm

Alla inlägg under oktober 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 30 oktober 2016 12:11

Det har inte blivit något fotograferande i helgen av olika anledningar. 

Istället så väljer jag idag att visa några bilder från andra fototurer jag gjort i höst.

                 

Sista bilden visar hur bokskogen ser ut nu. Tror att det är sista chansen att få se dessa fina vyer idag för solen skiner

och det är  fint fotoväder.  De har lovat sämre väder sen så höstens fina färger försvinner nog i veckan. Men huvudvärk ställde till det i förmiddag för mig och sen blir det besök till min far i eftermiddag. 

Ha det bra alla


Av Eva Meijer Mattisson - 28 oktober 2016 10:05

Vi hade en underbar dag igår. Det var så vackert. Jag njöt i fulla drag av att gå där i skogen och se allt detta vackra.

Det blev många bilder för vart jag än tittade så var det vackra vyer. Även när vi körde så spelades det upp. Vi stannade till många gånger och gick av och njöt.

Här kommer fler bilder. Första bilden såg jag inte direkt när jag gick igenom bilderna igår, men jag tycker den är helt underbar.

Vad tycker ni? Detta är platta Skåne!

                               

Ha en skön fredag.

Själv ska jag gå på en begravning i eftermiddag.

En ros till dig Annika!

 


Av Eva Meijer Mattisson - 27 oktober 2016 18:21

Idag körde vi till Haväng, men vi tog inte stora vägen utan skogsvägen bakom Brösarpsstation som går ner till Dammåkra, Ravlunda skjutfält. Vägen var så fin med trädens vackra färger och vi hade tur med vädret. Det skiftade från att att vara jätte mulet till solsken. Solen lyste dock ganska mycket när vi var i skogen och gick.

           

Vi kom ner till Haväng.

 

 

            Vi körde sen samma väg tillbaka. Nya fina vyer blev det.

           

Vi åkte från Slätteberga ner till Degeberga. Och stannade till vid ett favoritställe.

       


Av Eva Meijer Mattisson - 25 oktober 2016 19:48

Ikväll gick jag en runda, mycket för att rensa tankar. Solen sken i början ,jag gick längs Vramsån. Där är många lönnar vilkas grenar hänger ner mot vattnet. Det blev några bilder,

         

                 


Ha det bra alla!

Av Eva Meijer Mattisson - 23 oktober 2016 21:11

Efter att vi besökt min gamle far i eftermiddag körde vi en runda. Solen lyste när vi kom ut.

Första bilden tog jag på träden utanför Björklunden där far bor.

 

Vi åkte upp till Skogsliden och dammen där.

           

Vi körde sen upp mot Ilnestorp och då kom det markdimma. Det blev helt annorlunda bilder. Lite mystik över dem och jag tycker de har sin charm även om det inte är jättevackra.

               

Ny arbetsvecka och de har fortfarande lovat gråväder.

Nu under tiden som jag skrev detta inlägg gick jag och vann Peter Kondrups väderbildstävling Tjoho vad glad jag blev!

Det var med denna bild.

 

Tack för idag, nu kommer jag att sova gott hoppas jag för klockn ringer 5.15 imorgon bitti!

Av Eva Meijer Mattisson - 21 oktober 2016 20:51

Det blev en dag då vi slapp regnet. Idag har det regnat hela dagen, blev inte riktigt ljust på hela dagen. Trist. Det som förgyllt min dag är mina två små  som har varit hos oss i eftermiddag och kväll. Mysigt hade vi det. Nu när de åkt hem blev det tv soffan och idol. Samtidigt tittade jag lite på bilderna från igår. Då lyste solen emellanåt. Det var lite soldis i skogen. 

Hittade några jag kan visa.

                         

Av Eva Meijer Mattisson - 20 oktober 2016 14:49

Ja idag så fick vi se lite blått och gult på himlen. Det var ett ba tag sen. Det gällde att ta vara på det så det blev en lite utflykt till Liarum som ligger en knapp mil från Tollarp. Det var varmt och gott och jag njöt kan jag tala om. Det är vackra färger fortfarande på träden.

Lite bilder blev det förstås.

Varsågoda!!

                           

 

     

     

 


Ha det bra gott folk!


Av Eva Meijer Mattisson - 15 oktober 2016 11:34

Här kommer lite fler bilder från vår utflykt i torsdags. Vi fick se väldigt fina vyer när vi åkte dit och hem.

Här kommer några bilder. Tagna genom bilrutan.

   

Kopphatten bjöd på fina färger och vyer. Vi njöt för fullt av allt det vackra.

                     

Vi gick i ravinen.

   

På vägen hem såg vi detta fält.

   

Till sist en bild på ett svävande löv jag lyckades fånga.

 

Trevlig lördag på er.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards