evamm

Alla inlägg under juni 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 27 juni 2023 12:03

Efter att ha varit sjuk en tid och jag inte orkat någonting och bara suttit på en stol så längtade jag ut. Så midsommardagen sa vi, jag kan ju lika gärna sitta i bilen och vila men samtidigt se lite vacker natur. Så vi körde ner till Tomelilla där jag visste att det skulle vara ett vackert Vallmofält.

         

Där var både blåklint och prästkragar också.

 

Vi vände hemåt igen , då såg vi ett fält med Honungsfacelia.

     

Längs med vägen såg vi många vackra landskap

       

Vi kom ner till Kivik men innan vi var nere fick vi fin utsikt.

         

Nere i Kivik var det också vackert.

 

Färden gick hem och jag var nöjd med bilturen.

Ha en bra dag Kram

Av Eva Meijer Mattisson - 14 juni 2023 12:09

Idag skulle jag göra ett nytt inlägg men upptäckte då att jag bar lagt in bilder och inte skrivit inlägg om vår utflykt på Kullahalvn vi gjorde för någon vecka sedan.

Vårt mål var Krapperups slott där Rhododendron blommade för fullt. Många buskar är stora, mellan 4-6 m höga.

                             

När vi var nöjda där körde vi till Mölle och åt lunch med denna utsikt.

   

Vi åkte till Ransvik där vi gick en liten promenad.

     

Fin utsikt över Mölle

   

Vi åkte till Arild.

 

Sen blev det ett besök på Systrarna på skäret

 

Sen bar det hemåt med många vackra vyer.

       

Igår var vi i Hörby och servade bilen, Vi tog småvägar hem och besökte en liten damm vid N Pårup.

       

När vi körde på en liten grusväg så träffade vi på en liten tranfamilj. Jag har aldrig sett tranungar live förut så det var en rolig upplevele. På våren har jag upplevt och sett tusentals tranor i trandans men sen flyger de flesta norrut och häckar där. Men några få stannar kvar.

   

Ha en bra dag, ta det lugnt i värmen. Kram !!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards