evamm

Alla inlägg under mars 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 31 mars 2016 21:06

Ikväll körde Jag och min sons familj till Pulken för att se på Tranorna, Felicia såg jättemycket fram mot att åka på safari som hon sa. Picnick korgen packades och vi fick en trevlig kväll. Det var ca 7000 st tranor och de stod ganska nära.

 

 

 

Felicia tyckte det var skoj att titta i farmors tubkikare. Hon upptäckte att de var röda på huvudet.

 

 

 

 

 

 

 

 

      Tack Pelle , Helén, Felicia och Fabian för en trevlig kväll och det var goda korvar som ni bjöd på.



Av Eva Meijer Mattisson - 28 mars 2016 13:07

Igår när vi varit i Åhus körde vi till Nya Grop. Det blåste en del så det var härliga vågor på vattnet.

Här kommer några bilder.

 

 

 

 

 

 

 

Nu är påsken snart slut men vi går en härlig vår tillmötes.


Av Eva Meijer Mattisson - 27 mars 2016 20:52

Nu börjar allt ordna upp sig här hemma. Idag åkte vi ut på en kort konstrunda och när vi kände oss nöjda med det åkte vi till havet i Åhus. Det blåste en del och det gick lite vågor. Jag försökte fånga lite roliga vågor på bilderna.

 

   

   

   

 

 

Ha det bra go vänner!

Av Eva Meijer Mattisson - 26 mars 2016 15:19

När jag var på Pulken i torsdags kväll tillsammans med min bror och hans familj, hade vi en trevlig kväll. Många tranor på inflygning, sol och solnedgång.

 

   

 

 

Det var många tranor på inflygning, så här såg det ut gång på gång.

 

 

 

I måndags när jag var där så var det en fin solnedgång med en himmel som fick måga färger. Jag har visat några då himlen blev rödaktig men innan dess var det mer gul/orangea. I andra väderstreck gick tonerna i rosa/violett.

 


 


   


 



Av Eva Meijer Mattisson - 24 mars 2016 23:16

Nej, Nej det är inte kaos här. Det var ute på Pulken det nästan var kaos. Det flög in tranor från alla håll och kanter ikväll. Jag tror nog att det kom in 1000 tranor under den tid jag var där. Häftigt. Har ni inte upplevt det så kan jag rekommendera ett besök.

Det blev många bilder och jag har haft svårt att välja ut så här kommer en hel del.

Jag tycker det ser så häftigt ut när de ska landa och idag hade jag tur att några flög mot mig.

Kul bild eller?

 

 

 

 

 

 

 

På nästa bild ser det ut som att de ska störta men de flyger rakt över mig.

 

   

 

 

 

 

 

 

Jagvill önska er en Glad påsk! Och tack för att i tittar in på bloggen och ger mig respons.

Av Eva Meijer Mattisson - 22 mars 2016 20:49

I förra inlägget lovade jag er bilder på tranor. Och jag håller vad jag lovar så vasågod, Här kommer de:

 

 

       

Där var ca 2400 st tranor

 

Lite trandans blev det.

 

Mer och mer intensiv blev dansen. Tranorna hoppade  upp och ner och upp en lång stund.

 

 

 

 

Lite bad i skymningen kan vara skönt. Den fina färgade himlen speglade sig i vattnet.

 

Det blev lite mörkt innan jag åkte hem och då kom månen oxå fram.

 

När jag gick till bilen för att köra hem såg det ut så.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 21 mars 2016 20:49

Ikväll åkte jag till Pulken igen. Jag ville vara där en kväll då många Tranor kommer för övernattning. Det var ca 2300 st tranor. Och en hel del på inflygning.

Det blev många fina bilder på tranor, Meeeeen jag bjöds på en underbart vacker solnedgång där himlen färgades gul, orangea och röd. Även violett på andra väderstreck.

Jag väljer att visa bilder på detta så kommer tranorna imorgon.

   

 

   

 

 


 

Visst var det vackert. Vill ni så kommer det bilder på tranor imorgon.r



Av Eva Meijer Mattisson - 19 mars 2016 11:41

Igår var jag en stund i Åhus innan jag körde till Pulken. Det var väldigt vackert ljus. Det var mycket moln. Solen låg bakom molnen och lurade och kom fram emellanåt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

När jag var på väg tillbaka vände ja mig  om och då såg jag några svanar och plötsligt flög de upp och rakt mot mig innan de sen vek av. 

 

 

 


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards