evamm

Alla inlägg under december 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 30 december 2016 13:14

Igår när jag var i Äspet, Åhus och var på väg hem vände jag mig om och såg detta vackra gräs. Solen lyste emellanåt på det. Jag stannade till , tog bilder från olika håll och i varierat ljus.

                            Jag vill önska er alla ett riktigt gott nytt år med nästa bild. Så här fint hade jag önskat det var nu men denna bild tog jag i början av nov.

 


Av Eva Meijer Mattisson - 29 december 2016 18:17

Efter att jag varit duktig och bakat så blev jag lite rastlös. Solen sken emellanåt och det var ganska skönt ute. Ronny ligger sjuk så jag begav mig till Åhus för att promenera på stranden en stund. Kameran var med förstås. Ljuset var vackert.

                                   

Det blev en skön eftermiddag.

Av Eva Meijer Mattisson - 28 december 2016 11:15

Jag lovade fler bilder från utflykten igår och se här, nu kommer de. Vi hade en underbar dag men nu idag kom straffet. Ronny tål inte blåst och han är snuvig och sträv i halsen. 

                                         

Ha en trevlig dag gott folk.

Av Eva Meijer Mattisson - 27 december 2016 20:23

Efter några dagar med mulet och tråkigt väder så sken solen idag från en klarblå himmel. Efter stormen som var i natt hade vindarna lugnat sig en hel del. Vi har tagit det lugnt några dagar så idag ville vi ut. Vindarna var nordvästliga så förväntningarna var inte så stora att det skulle vara fart på havet på ostsidan. Vi tyckte det var för långt att bege sig till den västliga sidan av Skåne så vi räknade ut att vid södra Kivik precis innan Stenshuvud borde vara det bästa stället på ostkusten. Vi körde dit men stannade till precis innan Kivik på ett ställe, nedanför där Kiviks marknad är.

Lite fart på vattnet var där  men framföraallt så var det så vackert när solens ljus gjorde att färgerna förstärktes.

         

Vi  körde sen ner till Hälleviks kås, som ligger precis innan Stenshuvud.

Där var det så otroligt vackert. Solen sken , vågor på vattnet och färgerna så fantastiska. Och bäst av allt lugnt och stilla på land. Vi njöt av naturens krafter.

                             

Vi körde sen ner till badplatsen vid Stenshuvud. Då hade solen börjat gå ner och det blev ett vackert ljus. Huvudet på Stenshuvud tog vinden så havet var betydligt lugnare här.

      


Nu var vi trötta efter alla intryck och för att vi hade gått flera kilometer i jobbig terräng när vi gick vid Hälleviks kås. Vi var oxå varma då vi hade pälsat på oss varma kläder för blåstens skull.

Vi körde hem nöja och belåtna och jag kan lova det blev många fler bilder. En del av dem kommer kanske imorgon.

Av Eva Meijer Mattisson - 22 december 2016 15:13

Efter vi varit i Hallamölla igår körde vi till Vårhallen vid Smrishamn. Det var dimmigt och mulet.

Vi fikade medhavd matsäck sen gick vi en runda.

                     


Till sist till alla läsare på min blogg önskar jag 

 


Av Eva Meijer Mattisson - 21 december 2016 19:30

Vid middagstid idag längtade vi ut så vi bestämde oss för att göra en liten utflykt, Det var mulet, disigt och lite blåsigt så det var inte de bästa premisserna. Vi körde till Hallamölla, det består av några små fall, vilka tillsammans bildar Skånes högsta vattenfall.

                   

Tänk er bilderna på våren när träden slagit ut, mycket vackert. Som ni ser på bilderna har jag lekt med slutartiden och bländaren. Jag vet att smaken är som baken, olika.

Vi körde vidare och det blev fler bilder men de tar vi en annan dag.

Av Eva Meijer Mattisson - 16 december 2016 22:29

Idag hade vi ett ärende i Kristianstad, efter vi uträttat det åkte vi till Naturrum och gick längs med Helgeå. Det var mulet men ljusnade lite på himlen. Skönt med en promenad mellan alla julbestyr. Några bilder blev det.

             

Det blev en runda in i Tivoliparken oxå och vi träffade  på lite fåglar.

   

Det här måste väl bli en bra bild eller hur?

   

God jul på er alla önskar jag er med nästa bild

 

      


Av Eva Meijer Mattisson - 8 december 2016 20:48

Efter en massa ärenden gjorda och en god fika åkte vi ut till havet. Det var ganska mulet men lite blåa fläckar syntes till. 

Först körde vi till Tosteberga och där fick vi se solen och dess strålar.

         

Efter det blev det Åhus, det hade blivit mer mulet men små, små ljusfläckar på himlen som speglade sig i vattnet.

   

Som ni ser så var jag inte ensam med kamera där. Tack för en trevlig pratstund Ronny.

             

Vi åkte till Nyagrop,, där var det lite ljusare över havet men mot land var det mörka moln som skymde solennedgången.

Jag möttes av nästa vy,

       

Efter lite mat har jag nu landat i tv soffan och hejar på Sverige i handboll.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards