evamm

Alla inlägg under mars 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 24 mars 2023 14:26

Nu börjar vårkänslorna komma och ett tecken på det är att tranorna börjat komma i tusentals till Pulken.

Igår körde vi dit på seneftermiddagen och vi fick se många tranor som flög in till Pulken för övernattning. De har inte börjat mata ännu så tranorna söker mat på fälten runtomkring och flyger till Pulken för övernattning i vattnet, skydd för rovdjur.

     

Vi hade solen mot oss och det var soldis där tranorna stod.

     

I en av dammarna så var där massor av canadagäss, på en given signal så tog det ett dön och alla lyfte  på en gång.

 

När vi stod och tittade efter inflygande tranor kom en glada lågt flygande över mig.

   

Solen började gå ner men det kom fortfarande många tranor inflygande.


           

Skymningen kom    

Det kom ett stor grupp med småfåglar och flög framför den rosa färgade himlen.

 

Ha en bra helg, så får vi se när vi ses nästa gång. Kram på er!!!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards