evamm

Alla inlägg under februari 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 25 februari 2023 18:24

I tisdags hade vi en härlig , solig dag. Man fick vårkänslor.

Vi beslöt oss för att köra upp till Bosarpssjön där vi njöt av solen en lång stund.

     

Vi väntade in solnedgången som blev lugn och harmonisk med lite skyar som fick färg och det blev lite speglingar

                                   

Idag när jag vaknade så hade det  kommit lite lite snö. Jag anade att det var mer snö på åsen så vi körde en runda där och det var stundtals riktigt vinterlandskap.

             

När vi kom hem igen var den mesta snön borta här hemma.

Ha en bra helg. Kram på er!!!!

Av Eva Meijer Mattisson - 9 februari 2023 13:42

Igårkväll stack jag upp till Hommentorp/Lyngsjö och hoppades på en vacker solnedgång över åsen.

       

Sångsvanarna flög omkring oroligt runt mig.

   

Och tittar ni på bild 2 igen så ser ni en liten klump i ett träd några hundra meter bort.

Jag zoomade in det med kameran och såg att det var en havsörn.

   

Som ni ser så är det ingen bra skärpa , avstånd och skymningsljus gjorde det omöjligt att få till det bättre.

Solen gick ner och det blev en vacker himmel.

           

Ni får ha en bra dag, kram på er!!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards