evamm

Alla inlägg under april 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 30 april 2023 15:07

Igår lördag körde vi på en liten utflykt till Chrisinehofs slott. På vägen dit körde vi upp om Maltesholm. jag var där redan i fredags och då lyste det lite skirt grönt av boklöv.

   

Och på ett dygn hade det blivit lite grönare.

   

Färden gick vidare och strax innan Önneköp så är där ett lite skogsparti där marken var vit av vitsippor.

             

Se kom vi fram till vårt mål för dagen.

Bredvid parkeringen till slottet är där en liten skog på en böljande kulle och där brukar det bli väldigt vackert av vitsippor.

Det var det igår också och det blev inte sämre av att några bokträd hade slagit ut.

                     

På förra bilden ser man en liten glimt av slottet

När vi körde hemåt var vi och hälsade på gässen i Degeberga

     

Sen när vi kom förbi min favoritvy i Degeberga så lyste det så grönt och vackert.

   

En härlig dag blev det och några bilder blev uppskattade. En visades i tv igår.

 

Och en deltar i Peter Kondrups tävling idag och i nuläget leder den så vi får hålla tummarna.

Det är denna bilden

 

Nu önskar jag er alla en trevlig Valborg och 1:a Maj. Kram på er!!!

Av Eva Meijer Mattisson - 23 april 2023 11:36

Nu exploderar det i naturen i Skåne. Blommor slår ut, djuren får ungar etc. Skogarna har fått vita mattor av vitsippor.

                   

Igår var vi Degeberga och då körde vi iom Kalles damm och där träffade vi på dessa söta gässligar.

               

Och att våren är efterlängtad förstår jag med responsen jag har fått på nästa bild. Jag la in den i en grupp på Facebook som heter Vi som älskar naturen och som ni ser så är det över 24700 som gillat bilden och i nuläget 675 kommentarer om hur vackert det är. Jag har aldrig varit med om någon liknande respons på mina bilder. Drygt 2000 gillande har ågon bild fått.

 

Jääteskoj och jag är överväldigad och lite stolt och glad.

Ha en bra dag så ses vi igen. Nu under våren hoppas jag att jag får till lite fler bilder.

Kram på er!!

Av Eva Meijer Mattisson - 17 april 2023 10:54

Det har inte blivit så många fototurer sista tiden men vi har varit och kollat på tranorna några gånger och då har jag tagit några bilder på landskap också.

Det har ju blivit vår nu och det börjar hända en del i naturen. Tex så kan man se lite vårblommor nu.

     

   

I onsdags när det var påsklov gjorde vi en utflykt med barnen. Det var tjock dimma vid havet som inom en timme lättade rejält.

       

När vi varit några timmar vid havet så körde vi till Pulken. Det var en liten grabbs önskemål. Vid Pulken var det lite disigt.

         

Vi har ju varit där fler gånger.

                 

I lördags morse hade vi en vacker soluppgång

 

Denna bild visades sen i Nyhetsmorgon, Kul

 

Jag har haft turen att ha fått med bilder i den sena vädersändningarna i det breda smala formatet.

     

Dessa bilder har de ju beskurit rejält. 

Ha en bra dag alla. så ses vi igen om någon vecka.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards