evamm

Alla inlägg under november 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 30 november 2017 14:32

Jag tittade på bilderna från igår och såg några till jag kan visa.

En del påminner om dem jag visade igår med lite andra vinklar.

Varsågod.

                                           

Imorse hade vi lite,lite snö, det lyste upp men nu är det grått och trist igen. Men vad gör det när vi snart ska till vår älskade Felicia och fira henne igen. Hon fyller år idag, 7 år. Grattis härliga tjej.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 29 november 2017 21:05

I eftermiddag tog vi en behövlig paus och körde till Snickarhaken. Det var mycket moln på himlen och det regnade smått när vi körde dit. Men solen tittade fram när vi gick på stranden. 

              

Solen försvann bakom de mörka molnen och då blev vattnet riktigt mörkt blått.

       

Solen försvann bakom de mörka molnen och himmel, vatten och strand blev blått.

          Vi åkte hemåt men tog en tur inom Nyagrop. På vägen dit regnade det igen men när vi kom fram ljusnade det.

                       

Mörkret började lägga sig så vi körde hem mycket piggare.



Av Eva Meijer Mattisson - 26 november 2017 18:39

I eftermiddag fick vi ett kärt besök i trädgården . Det var några Steglits som njöt av fågelfröer vid fågelbordet.

Jag kan inte komma ihåg att de varit hos oss förr.

     

Det började redan igår med foto på fåglar. När vi körde hem från Degeberga så satt det en Ormvråk på en stolpe. Hen brukar sitta där ofta men flyger iväg om man saktar ner men igår var hen nog lite nyfiken på oss. Jag kunde komma ganska närma innan den flög till en stolpe längre bort.. Det var tjock dimma så det var svårt att få bra skärpa.

       

Idag var vi Hässleholm och se där träffade vi en annan ormvråk.

    

Idag har det varit regnigt och disigt väder men det kan vara lite, lite vackert ändå.

             Ha det bra.


Av Eva Meijer Mattisson - 22 november 2017 12:04

Igår fick vi en liten gnutta vinterkänsla. Med några minusgrade och dimma så blev det rimfrost på träd och buskar. Plus några snöflingor som kom. Det var dock lite mörkt i luften, Det hade varit härligt med lite sol som lyst på det vita.

Jag råkade ju ut för dimman redan på morgonen och det var lite rimfrost redan då och det blev mer under dagen. 

                                   

   

Idag regnar det och är plusgrader, inget roligt alls.

  

  


  





  

  


        

Av Eva Meijer Mattisson - 21 november 2017 10:31

Igår morse var det en vacker himmel vid soluppgången. Jag fick längtan till att bege mig till havet för att uppleva soluppgången. Det har inte blivit på lång tid nu då jag inte mått så bra och orkat ge mig iväg. Jag kollade in prognosen, de lovade några minusgrader och halvklart väder som skulle gå över till klart väder idag. Jag förberdde mig på att gå upp lite tidigare än jag brukar. Jag vaknade i tid och tittade ut. Vad såg jag, Dimma. Jag kollade in prognosen och den visade ingen dimma. Jag körde ner och hoppades på lite sol i dimman. Men se det fanns ingen antydan till sol, bara dimma. Och fortfarande nu vid 10.45 snåret så är det ingen sol även om dimman lättat lite.

Nu blev det några bilder ändå för jag kan tycka att dimma är vackert och skapar mystik.

Så nu bjuder jag på lite dimmiga och frostiga bilder.

                                       

Nu när jag tittar ut så kommer det några snöflingor. Hoppas ni får en härlig dag. 

Av Eva Meijer Mattisson - 18 november 2017 18:48

I morse när jag vaknadeså blev jag så less. Återigen så var jag bihålorna täppta och jag har tryck över pannan och under ögonen. Även ont i halsen. Detta har nu hållit på i veckor och jag har inte varit i form att göra utflykter, promenera etc. Vissa dagar har jag varit bättre men sen bakslag igen.

Detta plus regn gjorde att det blev soffan och vinterstudion för mig. Ronny var lite rastlös så när det minskade på regnet i eftermiddag ville han att vi skulle köra till Herremöllan. Jag var lätt övertalad så vi åkte iväg.

Det var mycket moln på himlen och en del var mörka när vi åkte.

I Herremällan har det varit en laxtrappa men den var borttagen.

                   

Vi såg att det hade blivit lite röda moln så vi beslöt oss för att köra ner till Nyagrop.

Vi skulle varit där 5 minuter tidigare för det röda var på väg att försvinna när vi kom fram. Men det var vackert ändå.

                             

Jag avslutar med detta:

 

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll och söndag.

Av Eva Meijer Mattisson - 12 november 2017 15:20

Solnedgången igår var så vacker och vi var där en dryg timme. Det blev en hel del bilder. Jag gick igenom dem idag igen och hittade då några till jag vill visa.

                             

Hoppas ni haft en trevlig helg. Nu tar vi snart tag i en ny spännande vecka.

Av Eva Meijer Mattisson - 11 november 2017 19:09

Efter en lång dag i Ullared igår så behövde jag komma ut i friskluften idag. Solen sken men även lite moln på himlen. Jag tänkte att det skulle kunna bli en vacker solnedgång. Nu vid denna årstid så har man möjlighet att se solnedgången i Äspet annars får man köra till västra sidan av Skåne.

Det blev en vacker solnedgång. Det kom lite häftiga moln. 

Innan solnedgången blev det lite guldkust. 

             


                                   En skön eftermiddag fick vi även om det blev lite kyligt. Det var ca 4 gr och blåste en del men skogen tog den värsta blåsten.

Ni får ha en trevlig lördag kväll och en fin farsdag imorgon. Vi får frukostgäster imorgon , ska bli mysigt.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards