evamm

Alla inlägg under juni 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 30 juni 2016 18:23

Efter en del ärenden gjorda i Kristianstad idag så blev det en tur till havet men innan dess så stannade vi till vid en äng fullt med Vallmo och Kamomill, det lyste så vackert. Vallmon var dock på väg att ha blommat över.

         

Vi åkte ner till Äspet sen och gick en promenad längs havet. Då hade det spruckit upp på himlen och det var ljummet i luften. Solen visade sig lite, på förmiddagen var det ganska mulet och någon liten skur kom.

             

En Ejder simmade runt bland stenarna. Den har jag inte sett där tidigare. Gräsänder, Svanar och Skarvar brukar där kunna vara.

 



Av Eva Meijer Mattisson - 26 juni 2016 11:24

Igår eftermiddag satt vi och fikade i skuggan på norrsidan. Det var riktigt varmt. Några småfåglar kom på besök och ville ha lite gott och fika på. 

Jag gick in och hämtade lite kakbitar och slängde ut till dem. Jag tog kameran och satte mig beredd på att de skule komma tillbaka. 

Men se det blev inte så. Det var lite större fåglar som kom.

Det här ser gott ut! Jag får nog ta en bit.

 

Bäst att flyga iväg med det så inte den tjuvaktiga Skatan tar den.

   

Tror jag mellanlandar här.

 

Jag vill oxå ha!


 

 

En Duva bevakade det hela och sa här finns till oss alla.

 

 

 

Vad törstig jag blev.

 


Allt bevakades av en Glada

 

Det ser bra ut så jag flyger iväg.

  

Alla nöjda och glada, när vi gick därifrån kom småfåglarna och åt upp smulorna.





Av Eva Meijer Mattisson - 25 juni 2016 10:42

Det är ju lite ostadigt väder nu i midsommar. Åskat två nätter i rad. Igårkväll blev det vackert på himlen en kort stund vid solnedgången.

     

Nu på morgonen åskade det oxå, det kom dock inget regn. Molnen formerade sig och var ganska häftiga.

     

Molnbilderna tog jag med bara några minuters mellanrum.


Av Eva Meijer Mattisson - 24 juni 2016 21:28

Idag blev det en fin midsommarafton. Solen sken och det var runt 30 grader varmt.

Vi besökte hembygdsparken i DEgeberga på eftermiddagen.

Midsommarstången restes

     

Efter att vi ätit den goda jordgubbstårtan som har blivit tradition att jag bakar körde vi ner till Nya grop. Vi gjorde det ifjor och då såg det ut så här.

 

Mörka hotfulla moln som det kom rejäla skurar ifrån. Som ni ser så var vi ganska ensamna där då, men det var vi inte i år. Det gick knappt ta bilder för det var människor överallt.

     

När vi körde hem stannade vi till vid bron över Vramsån i Östra Vram.

   

När vi kom hem blev det sill, nypotatis och jordgubbar. Och ett glas vin. Skål på er!!
 

Av Eva Meijer Mattisson - 23 juni 2016 11:56

 

Önskar jag alla mina följare. Ni betyder så mycket för mig. Ni inspirerar mig till att leta upp de fina vyerna att ta fina bilder på. Det är kul att dela med sig av mina upplevelser.

Ni får oxå ha en bra sommar. Jag själv arbetar tre dagar till i nästa vecka sen väntar drygt 6 veckor härlig semester.

Kram till er alla!!

Av Eva Meijer Mattisson - 19 juni 2016 18:25

I eftermiddag var vi i Brösarps järnvägsstation på nostalgitripp. Det vimlade av bilar, mc och traktorer. Plus Ångloket som gick turer.

     

Efteråt åkte vi till Haväng . Solen lyste ,det blåste lite inifrån land så havet låg stilla . Det var rofyllt och vackert.

           

Vi gick längs med stranden mot Stenshuvud. Sen gick vi tillbaka och gick uppför en kulle och jag tog bilder med jämna mellanrum,

     

 

           

Nu laddar jag för en ny arbetsvecka, ni får ha det så bra.

Av Eva Meijer Mattisson - 18 juni 2016 08:30

Igårkväll fick vi in regnet här. De hade hotat med mycket regn men det blev ett stilla duggregn i någon tmme . Jag gick ut med kameran för att ta lite bilder på blommor med vattendroppar.

                           

 

  Trevlig helg på er alla. Idag får jag nog ta det lugnt, har fått rejält ont i ryggen,

Av Eva Meijer Mattisson - 17 juni 2016 14:33

Igårkväll klarnade det upp men innan dess så bildades det stora mon som såg ut som bomullsmoln. Man såg dem i alla väderstreck. 

               

I skymningen tog jag nästa bild.

 

Nu laddar jag för fotbollen och hoppas Sverige ska överraska och göra en bra match mot Italien.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards