evamm

Alla inlägg under oktober 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 28 oktober 2015 15:25

Jag gick ut en runda i trädgården idag. Rosorna blommar fortfarande framför allt Fairynrosen.

     

        

 


Men de röda blommar oxå.

 

 

 

 


   

 

Härligt när hösten bjuder på mycket färger, inte bara i skogen

Av Eva Meijer Mattisson - 26 oktober 2015 22:27

Igår när jag var i Malteshom så fanns det många vyer som var vackra. Det blev många bilder och när jag idag tittade på dem igen så såg fler i mitt tycke fina bilder.

Så varsågoda nu bjuder jag på dem.

 

 

 

 


 

 

 

 

Lite närbilder på grenar med olika färger.

 

 

   

Nästa bild valde jag bort direkt igår, jag tyckte den var rörig. Idag stannade jag upp lite extra, tittade noga på den och jag gillade den mer och mer. Lite kul med solstrålarna som lyser upp fläckvis på stammarna.

 


Av Eva Meijer Mattisson - 25 oktober 2015 14:40

På våren är jag mycket uppe i skogarna vid Maltesholm. Där är så underbart när bokskogen slår ut. Sen blir det inte så mycket på sommaren.

Men nu på hösten blir där fint igen. Mycket färger.

Redan när man svänger upp på Höge väg så börjar det.

 

 

Vyen på nästa bild tog jag i våras oxå. Då vann den Peter Kondrups väderbilds tävling med över 600 gillande. Normalt brukar det ligga på 300-500 gillande. Jag tycker det bevisar att bokskogen på våren, det gillar många.

   

Jag gick längs vägen och detta ljus kom fram.

 

Det lyste mer och mer.

 

 

 

När jag vände tillbaka så var det så här vackert.

 

 

På väg hem! 

 

 


  


Av Eva Meijer Mattisson - 19 oktober 2015 15:12

Igår när jag gjorde en tur så var det ju dimmigt. Jag inriktade mig på att ta bilder på färgglada buskar och täd där det sen ofta var dimma i bakgrunden. Det blir lite trolskt. Jag tog dock en del bilder med mer dimma och idag när jag tittade på dem så var där några ganska mysiga. Så nu bjuder jag på dem.

 

 

 

 

 

 

Jag avslutar men några mer bilder med starka färger. Löven var ju blöta och det förstärker färgen, ganska fint eller?  

 

 

 


Av Eva Meijer Mattisson - 18 oktober 2015 19:43

Vid middagstid idag gav jag mig ut på en tur. Behövde komma ut lite, hade hoppats på lite sol men det blev det inte. Utan dimma och mulet väder erbjöds jag. Det fick bli bilder där färgprakten var närma mig.

 

 

 

Lite stämningsfullt med dimman blir det tycker jag.

 

 

 

 

Många färger i nästa bild. 

 

 

 

Snygg hängbjörk!! 

 

Av Eva Meijer Mattisson - 16 oktober 2015 23:11

Häromkvällen såg jag häftiga moln på himlen. Jag hämtade kameran. När jag stod såg jag att himlen ändrades i färger. Jag följde det med kameran. Bild 1 i början.

Bild 2 efter ca 10 minuter.

Bild 3 efter ca 15 minuter.

Ett fint litet  skådespel blev det.

Av Eva Meijer Mattisson - 12 oktober 2015 20:28

Vi behövde komma ut en tur som terapi idag. Bästa medicinen och komma ut i naturen. Vi körde upp till Liarum där brukar vara så fina färger. det hade börjat men inte fullt ut ännu. Men vackert ändå.

 

 

 

Vi körde sen till Bosarpssjön. Nästa bild gillar jag själv. Tycker den är fin i färgerna och bra komponerad bild

 

 

 

 

 

 

Färden gick sen mot Rickarum och då såg vi denna vy med hästar.

 

I Rickarum var det oxå vackert.

 

Vi körde sen mot Maa. Då började solen lysa skarpt på träden.

 

 



Av Eva Meijer Mattisson - 11 oktober 2015 11:49

Jag sa igår att det kunde komma fler bilder från turen vi gjorde igår. Så här kommer det några till.

Första bilden är vid Degeberga. Den vyn tog jag i våras oxå och då var det gula fält , vita körsbärsblommor och skir grönska. Lite nya färger idag.

 

 

Lite skillnad är det.

   

 

 

 

 

 

 

Nästa bild är Cafeét vid Alunbruket. Gammal vacker byggnad. Tyvärr var där stängt.

 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

RSS


Skapa flashcards