evamm

Alla inlägg under juli 2021

Av Eva Meijer Mattisson - 31 juli 2021 19:27

I torsdags hade vi ett ärende i Tingsryd. Det var en dag med väldigt blandat väder. Och det ändrades hastigt. Från sol och ganska klart och så plötsligt kom det störtskurar på några minuter

På bild 1 ser man att regnet är på väg över Tingsryd.

 

När vi körde hem hittade vi en rofylld och vacker rastplats vid Bräkneån.

                   

Även när vi körde hem kom det regnskurar.

 

Jag hoppas att ni har en bra helg trots det ostadiga väder vi har nu. Kram på er!!

Av Eva Meijer Mattisson - 18 juli 2021 15:57

idag var det dags igen att gå upp tidigt. Soluppgång lockade. Det blev en vacker soluppgång, jag hade dock hoppats på lite mer moln som skulle få färg. Idag var det nämligen tvärtom mot vad det brukar vara, hemma var det halvklart  med moln som drog fram snabbt men när vi kom fram var det nästan klart.

                                   

Vi körde hemåt igen men stannade till på några ställen. Den första timmen solen lyser blir det ett vackert ljus.

           

Det blev en skön stund med frisk luft.

Ha en fortsatt bra söndag. Kram på er!

Av Eva Meijer Mattisson - 13 juli 2021 07:52

Igår körde vi en ny runda ut på landsbygden, förra gången var vi på Österlen,. Denna gång var vi mer västerut.


Vi åkte till Romeleåsen med alla dess vackra utsikter. Och även någon vacker sommaräng.

                     

Vi körde nerför mot havet och hamnade i Hörte där vi satt intill havet och åt lunch. Vacker utsikt hade vi.

   

Vi var i Rydsgård, Örsjö, Vallösa, Kastlösa och Rynge. Orter där Ronnys mor härstammar ifrån och Ronny har minne ifrån. Vackra vyer bjöds vi därifrån.

               

Vi vände uppåt igen och kom då förbi Krageholm och Sövestad.

     

Och sen vidare hemåt.

     

En härlig dag även om det var varmt, men nu väntas det ännu varmare så vi valde gårdagen för utflykt. 

Ha en bra dag. Kram på er!!

Av Eva Meijer Mattisson - 11 juli 2021 11:34

I  torsdags gjorde vi en utflykt med vår son och hans familj. En helt underbar dag blev det. Så härligt att få umgås hela dagen och se att barnen hade det skoj när de lekte mycket på naturlekplatsen.

Vågen dit och därifrån bjöd på vackra vyer.

             

Igår bjöds vi på en härlig frukost med god mat och härlig stämning hos min svåger och svägerska i Degeberga, En tradition de har när det är Degeberga marknad, men i år blev det bara en god frukost p.g.a pandemin.

När vi suttit där i många timmar så körde vi ner till havet. Det var ostadigt väder och vi bjöds på fina , härliga dramatiska moln. Ni som känner mig vet ju att moln är något jag tycker om.

Ni känner nog igen vyerna om ni tittar på Ernst sommarprogram. De verkar ganska klara där nu. De sista vi sett de gjort är staketet av pinnar.

 

                                       

Hea en bra söndag , Kram på er!!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

RSS


Skapa flashcards