evamm

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 23 april 2016 21:40

Idag var det veterandelsmarknad i Degeberga och det kan ju inte Ronny missa. Jag gillar inte det alls, men jag följde med för jag tänkte jag kunde gå i Hembygdsparken och skogen där en stund och ta lite bilder. Det blev lite bilder på blommor där.

Men när jag gick därifrån såg jag en massa moln formationer. Ganska häftiga dessutom.

1:

   

2:

 

3:

 

4:

 

Efter den sista bilden så kom det någon liten skur men då satt vi inomhus och fikade. Solen kom fram igen.

När vi sen körde hem så blev det ett skådespel på himlen. Sol och moln blandat.

Vad tycker ni!

5:

 

6:

 

8:

 

9:

10:

 

11:  Oväder över Everöds flygplats!

12 :

13:

 

14:

 

15:

   

16:

17:

 

18:

 

Gillar ni någon bild lite mer?





Av Eva Meijer Mattisson - 23 april 2016 08:36

Utfärden igår startades med att vi var vid Hallamölla vattenfall. Skånes högsta fall som bestårav många små fall.

   

På åsen där lyste några träd upp.

 

Vi åkte sen till Christinehofs ekopark. Där lyste en bok upp. Även alla vackra vitsippor.

       

Vi gick ner till vattnet och där möttes vi av denna syn.

 

 

Där var några fåglar i vattnet och på spången.

       

Färden gick vidare. Något enstaka träd lyste upp.

 

Härliga molnformationer visade sig på himlen. Dock skymde de aldrig solen.

 

Ha en bra helg.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards