evamm

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Överraskningar

Av Eva Meijer Mattisson - 22 februari 2014 19:45

En dag för tre år sedan begav vi oss till havet och då hade det varit både snö och kyla under en tid.

Vi möttes av denna syn när vi kom dit.   

Snöblock som gett vika men inget mer trodde vi.

Vi gick till kanten tittade ner och såg att där var isbildningar på kanten.

 

Är det elefanter till höger på bilden på bilden ovan? Med lite fantasi så ser man kanske älgar eller andra djur i mitten.

Isgubbe är det kanske längst till höger på nästa bild.

Vi hoppade ner på stranden och då såg vi höga istappar från snöblocken.

 

 Det var som en grotta eller vad tycker ni.

 

Nu luras jag lite. Jag låg på knä och höll in kameran som gör att det ser högre och mer intressant ut. Med detta vill jag visa att man måste testa att hålla kameran i olika positioner, gå in i motivet för att få djup etc.

Nästa bild är taget med längre perspektiv och visar istapparna tagna från havet. Jag hade kameran lågt ner som gör att blocken ser höga ut.

 

Nästa bild har jag tagit lite mer närbild och då börjar något hända, Då känns istapparne längre. Går man sen upp och tittar på den fjärde och femte bilden så händer ännu mer.

Nästa bild visar hur höga blocken och hur långa istapparna är i verkligheten gentemot Ronny.

 

Jag tycker det är roligt att se hur olika bilder det kan bli med samma förutsättningar, bara man flyttar lite på sig, zoomar etc.  Visst blir  man lurad på fjärde och femte bilden!

När vi körde hem så kände man sig lite upprymd när jag tittade på bilderna i kameran. Och lite överraskade blev vi allt när vi kom ner till stranden.

     

 
 
Ingen bild

Margit

22 februari 2014 22:51

Vilka fantastiska bilder, tror ju inte att de är tagna i Sverige.
Du får byta jobb och bli naturfotograf.

Eva Meijer Mattisson

23 februari 2014 08:04

Tack Margit. Det var en fin komplimang. Det är kul och visa bilderna. Och roligt att du kommenterar ibland Tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Meijer Mattisson - Tisdag 14 maj 17:45

Igår gjorde vi en tur till Österlen och en liten del av Söderslätt. Rapsfälten lyste överallt. När man kom körande på vägarna kunde man ofta se 5-6 fält samtidigt. Jag tror vi såg några hundra fält. Vackert var det och vi var ute och gick på småvägar...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 11 maj 18:17

På Kristihimmelfärdsdagen så bestämnde vi oss tidigt att vi skulle göra en utfärd. De lovade lite halvklart på förmiddagen sen skulle det mulna på men solen skulle visa sig längst på Österlen. Så vi körde till Kivik och dess grannbyar. Vi sökte de gr...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 4 maj 19:38

Igår var vi Lund och besökte då Botaniskan. Vi hoppades att tulpaner fortfarande var i blom och det var där men en del var väldigt utblommade. Där var lite annat också som blommade som körsbärsträd och Magnolior. Bjuder här på lite bilder därifrån....

Av Eva Meijer Mattisson - Söndag 28 april 09:44

I veckan som kommer ska det bli varmare och då lär det explodera i naturen. Bokskogen lär bli grön och fin. Redan för någon vecka sedan började den slå ut men sen har vi haft så kallt väder så det har gått långsamt. Jag har varit ute och gått i sko...

Av Eva Meijer Mattisson - Onsdag 17 april 07:59

Nu är vi mitt inne i den härliga våren och all det vackra i skog och mark. Vårblommor blommar för fullt och grönskan exploderarar på buskar och träd. Jag har varit ute några gånger och njutit och då blev det ju bilder tagna som jag bjuder på nu. ...

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards