evamm

Alla inlägg den 11 december 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 11 december 2017 18:16

Idag har det varit en dag då jag har fått julkänsla. Det började i morse det kom några mm snö och det har fårtt ligga kvar. 

   

Jag satt och tummade musslor och lyssnade på julmusik i förmiddags, jag tittade ut och såg då en massa småfåglar och närmast mig satt ett Domherre par.

       

Det var fler sorters fåglar. Som Koltrast, Ringduva, Grönfinkar och Kaja. Skator och Råkor hamnade inte på bild.

         

När jag satt där och tittade såg jag bland pilfinkar och gråsparvar en spräcklig liten ljusare fågel. Tog några bilder och tittade på den. Först trodde jag att det var en Hämpling men efter lite diskussioner med broren så tror vi det är en Gråsiska. Är det någon som vet? Bilderna har inte så bra skärpa då den hoppade runt hela tiden.

Det som inte syns så tydligt är att den har en liten röd hätta på huvudet. På nästa bild är det fågeln till vänster.

     

Hoppas det snöar lite till och att vi får behålla det över julen, men, men de har pratat om regnblask.

Ha det bra gott folk.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards