evamm

Direktlänk till inlägg 2 juni 2018

Dimma, sjörök och soluppgång.

Av Eva Meijer Mattisson - 2 juni 2018 13:17

Igårkväll så var jag trött och somnade tidigt. Så jag vaknade kl 3 idag och var ganska pigg.  Jag gick upp, Ronny var oxå vaken så vi körde till Nyagrop för att få uppleva soluppgången.

När vi närmade oss Degeberga så började det bli dimma på fälten. Och när vi var i Olseröd och tittade ut över fälten var det så vackert där. Dimma och lite färg på himlen mot de mörka kontrasterna Klockan var:3.45

När vi närmade oss havet innan skogen var det jättetjock dimma där, jag blev lite rädd, Hur skulle det se ut över havet?

Jo det var jättevackert, Lätt sjörök och vacker himmel. Inte så skarpa färger.

             

Dessa bilder är tagna  mot Åhus där solen skulle gå upp. Mot andra hållet mot Stenshuvud lyste månen upp.

 

När det var dax för solen att gå upp såg det ut som en liten färgklump i vattnet.

      Det var solen som var på väg upp isjöröken.

   

Det började lysa mer och mer om solen.

           

Sjöröken syntes mer och mer i solskenet.

         


Det var en vacker soluppgång, blev lite extra krydda med sjöröken.

Vi körde hem igen och vid Olseröd så hade solen börjat lysa på fälten, väldigt vackert.

   

När jag gick ur bilen stod det ett Rådjur (eller hjort) och tittade på mig. Lite nyfiken på mig var den allt. Det var en till där men den sprang iväg direkt.

 

När jag kom in skickade jag in några bilder till tv och denna visades senare. Jätteskoj.


 

     Ha en bra lördag och söndag alla, Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Meijer Mattisson - Onsdag 27 mars 17:30

Idag lovade meteorologerna att det skulle bli sol och då bestämde jag mig för att gå upp 4:25 och köra till Nyagrop för att förhoppningsvis uppleva en vack färgstark soluppgång. När jag körde var det mulet över mig men österut såg det klarare ut så h...

Av Eva Meijer Mattisson - Måndag 25 mars 17:06

I torsdags körde jag bort till Pulken och när jag var där gick jag bort till tornet för att komma närma tranorna. Och där var många tranor , skulle tippa på 7000-8000 och det blev nog fler senare på kvällen. I helgen slog de rekord och då var där 105...

Av Eva Meijer Mattisson - Fredag 22 mars 08:12

I söndags var vi i Pulken när solen gick ner. Det var några tusen och en del kom inflygande för kvällen. D                      Det blev en vacker solnedgång.                 På nästa bild är det tusentals gäss som kommer flyg...

Av Eva Meijer Mattisson - Tisdag 27 feb 13:35

Igår så blev det mer sol än vad vi trodde. Vi passade på att åka till Haväng för att gå en skön promenad där. Solen sken när vi körde men det var lite moln.     När vi kom till Maglehem så såg vi att det var dimma över Stenshuvud.   Väl fra...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 17 feb 13:32

Vi längtade efter att göra en riktig utflykt. Vädret har inte varit det bästa på länge. Antingen snökaos eller mulet och regn har det varit. Men igår sa meteorologen att det fanns solchanser på Österlen så vi bestämde oss för att packa matsäcken och ...

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

RSS


Skapa flashcards