evamm

Alla inlägg den 17 januari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 17 januari 2018 18:02

Vid lunchtid så kom jag hem efter att ha jobbat några timmar. Trött och ont i benen. Solen sken och det var härligt. Jag hade inte hunnit mer än innanför dörren förrän Ronny föreslog att köra till Forsakar i Degeberga. För en gångs skull tvekade jag några sekunder. Tänkte där är nog halt och jag hade som sagt ont i benen. Men jag kom på att jag har ju broddar som jag aldrig använt. Jag ville ju så gärna åka ut. Vi bestämde att jag skulle vila mig en stund och sen åt vi lunch innan vi körde.

Det var ljust i luften, lite snö på fälten.

           

När vi gick tillbaka från fallet hörde jag fåglar och såg några flyga omkring. Ett par satte sig på en stubbe som låg i vattnet. De satt och såg så kära ut. När jag kom lite närmre såg jag att det var ett Strömstare par. Visst är de söta.

 

Efter en stund flög den ena på ett håll och en satt kvar en liten stund innan han flög åt motsatt håll.

 

Vi körde hemåt sen men precis i utkanten var det så vackert på fälten.

         

Vi körde upp till utsikten vid Borråkra där det idag var en fin utsikt man fick. Fälten ni ser är de som jag tog bilder på tidigre.      

I nästan mitten på nästa bild ser ni ett gult hus. Det var där jag stod och tog de andra bilderna på fälten.

       

Vi fick en härlig eftermiddag men nu känns det rejält i benen och fötterna. 


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards