evamm

Alla inlägg den 29 april 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 29 april 2018 18:28

Idag åkte vi till Christinehofs slott och gick i ekoparken där. Redan när vi körde upp på vägen till slottet så lyste det vitt på kullarna bredvid. Det var så underbart vackert. Jag rusade upp på kullen bredvid parkeringen. Det var så vackert så jag trodde jag drömde. Ett vitt hav av vitsippor. Solen lyste på dem. Extra plus var att bokskogen hade börjat slå ut , bladen lyste så skirt grönt som kontrast till det vita havet.

Jag hoppas bilderna kan skildra hur vackert det var. Titta gärna på bildrna i storformat om ni kan.

                                 

När vi gick i ekoparken träffade vi på Gäss, Tranor, Knipor och Sädesärlor.

          

När vi körde dit körde vi inom Kalles damm i Degeberga för att se om det hade blivit några gässlingar och se en familj stötte vi på.

     

En skön dag i det gröna och vita hade vi. Vi satt och åt lunch och beundrade vitsippsbacken.

Jag drömmer nog om vitsippor i natt.

Trevlig Valborg på er alla.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards