evamm

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 13 juli 2018 19:40

Nu har vi haft så otroligt varmt länge så nu är orken slut för att göra utflykter. Det har inte blivit någon på 2.5 veckor.

Jag klarar inte av värmen så det har blivit att sitta i skuggan många timmar. Jag har dock lekt lite med kameran här hemma.

Först så plockade Ronny Körsbär och då brast en gren av tyngden av körsbär. Jag har aldrig sett så många körsbär/Bigaråer förr. De var rena vindruveklasar på hela trädet.

     

Härom kvällen var vi hos några kompisar och grillade. Det blev en vacker solnedgång över Borråkra då.

         

Igår när vi hade fikat och satt kvar så kom det en liten grön bärfis och sprang runt på bordet. Han matchade duken som har gröna blommor.

Första bilden tycker jag är läcker. Den har så rolig stil. Tyvärr så fick jag inte någon bra skärpa för han rörde för mycket på sig.

         

Är det en rymdvarelse. En vän tyckte det och jag håller nog med.

 

Imorse när jag vaknade så var det varmt och kvavt. På förmiddagen började det bli en hel del moln.

     

Och sen kom det förlösande regnet, men alldeles för lite. 3-4 mm.

 

Jag gick ut med kameran och tog lite bilder på bl.a rosor med vattendroppar.

                 


Ni får ha en trevlig fredag kväll och helg. Kram.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards