evamm

Alla inlägg den 18 januari 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 18 januari 2019 14:30

Sist jag skulle köra ner till Nyagrop och uppleva soluppgången så hade det blivit molnigt på natten trots de lovat klart väder. Så det blev ju ingen tur dit. Igårkväll så lovade de återigen klart väder. Men det regnade igår och sen kom det ett lätt snöfall samtidigt som det frös på. Så vägarna blev isaiga och hala. Jag vågade inte köra men Ronny ställde upp och körde för mig. För längtan blev så stor.

Jag gick upp och tittade ut , jodå det var kart väder. Lite moln söderut. Bara bra. Vi körde iväg, det tog lite extra tid då det var väldigt isigt och snöigt på vägarna. Det hade hunnit ljusna en del när vi kom fram.

   

Molnet fick plötsligt rosa färg en kort stund.

          Plötsligt dök solen upp i horisonten.

           

Solens strålar nådde den vita snön som blev så vackert upplyst.

               

 

Vi stannade till på några platser på väg hem.

Och snön lyste verkligen upp.

               

En härlig morgon blev det och nu har vi haft en solig dag hela deagen.

Ha en bra fredageftermiddag/kväll och helg. kram på er.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards