evamm

Alla inlägg den 28 december 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 28 december 2020 10:48

Igår tröttnade vi på att sitta här hemma. Vi hade tråkigt väder, det regnade och var blåsigt. Vi körde ner till allra sydligaste Sverige. Smygehuk där det skulle blåsa ännu mer. Jag hoppades på rejäla vackra vågor.

Vågor var det men inte så höga som jag trodde. Prognoserna sa att det skulle vara 18-23 m/s.

       

Men emellanåt så kom det lite hårdare byvindar och då blev det lite vågskvalp.

         


Vi körde sen strandvägen mot Ystad och stannade till på några ställe. Bla vid denna brygga som heter Äspö brygga.

     

Vi stannade oxå till vid Hörte hamn.

         

Vi körde sen till Löderups strandbad och där tog det i vill jag lova. Vågorna var inte jättehöga men havet var villt och det blev mycket skum som stänkte långt upp på stranden , det var svårt att hålla kameran torr. Och det var svårt att få till bra bilder. Dels för all stänk på kameran och dels för att det höll på att mörkna.

                  Ja en blåsig dag var det  men lite häftigt att få uppleva.

Ha en bra dag alla. Kram


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards