evamm

Alla inlägg den 2 september 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 2 september 2020 12:09

Igår morse så körde jag en runda, bla. till Lyngsjö. Jag hoppades på dis ich sjörök men det lyste med sin frånvaro.

Jag tog några bilder ändå.

     

När vi sen åt frkost var det så fint väder så vi fick hastigt för oss att köra ner till Maglehem för att se hur det såg ut på ljungfälten. Det var lite lila med de hade torkat av värmen och börjat vissna.

Men någon bild blev det.

     

Vi hade sällskap av en del fjärilar där.

 

Jag hade sett en bild i måndags på ljung vid Drakamöllans naturreservat som stod i full blom. Jag hade hört att det var en bit att gå och lite backar så vi har inte vågat oss dit förrut. Men vi chansade för den bilden jag sett var helt ljuvlig.

När vi kom till parkeringen såg vi att det lyste lite lila på långt håll.

Så vi gick dit. 

Det var lite mer i blom men inte som ifjor och inte som på bilden jag såg i måndags. Den bilden var nog tagen ifjor.

Då jag vet att det var ljuvligt vackert där.

Det var vackert ändå och jag tog en hel del bilder.

 

Vi ska uppför denna backe.

 

Och här är vi på väg ner på andra sidan och upp till skogskanten

                     

Som ni ser på sista bilden så började molnen torna upp sig. 

 

Vi körde hemåt igen. Trött i och ont i ben och fötter.

          Jag trodde att jag skulle ha jätteont på kvällen för det fick jag i söndags efter de promenaderna jag gjorde då, men det kändes men blev inte så farligt ändå.

Ni får ha en bra dag, Kram på er



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards