evamm

Alla inlägg under oktober 2021

Av Eva Meijer Mattisson - 9 oktober 2021 22:11

Vi hade äran att få ha en nattgäst i natt. Det var vårt barnbarn som sov os oss. Hon ville följa med på utflykt idag och det blev en mysig dag.

Vi gjorde några stopp. ett av stoppen var vid en damm.

             

Där var en häger som flög omkring där.

 

Vi kom till Bosarpssjön sen där vi gick en liten runda.

       

Vi körde sen till Bjevrödsdammen. Och gick en runda där också.

                       

Vi satt här och åt medhavd lunch.

 

När vi ätit så började det komma några små lätta skyar som speglade sigi vattnet.

   


Felicia fick låna min mobil och hon tog några mkt vackra bilder

  

     

Ha en bra fortsatt helg. Kram på er!


Av Eva Meijer Mattisson - 8 oktober 2021 11:45

Igår vaknade vi till en dimmig morgon men ganska snabbt så brände solen bort dimman här i Tollarp. Jag gick en promenad i vårt härliga Stackedala med en kompis på förmiddagen. Ca 7 grader , sol och alldeles vindstilla.

Bokskogen har börjat ändra färg och det har glesnat i trädkronorna.

 

Vi hade ett ärende att göra i Degeberga på eftermiddagen och då körde vi en runda på väg dit.

                       

Efter att vi gjort ärendet så fick vi gofika hos svågern. När vi satt där mot kväll till så drog dimman in igen.

Vi körde mot Nyagrop

   


Dimman låg tät där så vi körde mot Degeberga igen och då till Kalles damm.

Dimman låg tät där också. På väg ner lyste denna lönn upp.

 

         

Vi körde hemåt och när vi kom till Östra Sönnarslöv så var där också dimmigt men inte mer än att solen bröt igenom när den var på väg ner.

   

När vi kom till Östra Vram så var dimman borta och där var det mer färg på himlen.

  Ha en bra fredag och helg.

Kram !!!


Av Eva Meijer Mattisson - 5 oktober 2021 08:03

Igår hade vi en härlig höstdag. På förmiddagen så visade sig solen lite . Vi passade på att köra ut en runda.

Vi hade ett ärende i Killhult men vi tog inte närmsta vägen dit.

Vi körde om Huaröd och stannade till vid Åbjer.

         

I Killhult så lyste dessa träd upp.

   

Vi fortsatte vår färd till Liarumsdalen. Då försvann solen bakom molnen

     

Vi beslöt oss för att köra till Brostorpsdammen , på vägen dit var det några fält som det lyste gult av små blommor. Påminde om raps men det var det inte. Någon som vet vad det är?

     

Vi kom fram till Brostorp där några träd lyste upp,

                   

När vi körde hemåt så var det lite sol igen så vi återvände till Liarumsdalen igen.

      Nöjda och glada kom vi hem. Och sen blev jag extra glad när jag fick med en bild i efter 5

 

Ha en bra dag . Kram på er.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards