evamm

Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Eva Meijer Mattisson - 13 maj 2021 11:19

Igår gjorde vi en underbar utflykt till Österlen. Vädret var toppen. Vi fick se mycket färger och det var så vackert.

Maskrosor i mängder blommade på ängarna överallt,

 

Körsbärsträden blommar.

 

Vi körde en av mina favoritvägar där den lilla vägen är inklädd i nyutslagen bokskog.

     

Vid Haväng så var det tätt med maskrosor

   

Ravlunda kyrka låg omlindad av några stora rapsfält.

        

Vi fick se tulpaner utanför Lommarp men det fältet var mycket mindre än ifol.

   

Vi åkte sen till Tomelilla, mot Bollerup.Vackra rapsfält längs vägen såg vi överallt.

               

Vi hamnade sen vid Gyllebosjön där vi satt och åt lunch och njöt av denna utsikt.

   

Vi körde sen mot Stenshuvud och vid Engelska trädgården ovanför Svinaberga var där stora rapsfält.

     

Vi vände hemåt och lite fler rapsfält såg vi.

   

Vi kunde inte låta bli och köra om Maltesholm men nu från motsatt håll mot vad vi brukar.

 

En underbar utflykt med många stopp . Vi njöt och beundrade allt vackert. Hoppas att bilderna kan skildra lite. 

Det bilderna inte kan skildra är känslan man har när det är gula fält runt om en när man kör eller står mitt i.

Ha en bra helg, Kram på er!!

Av Eva Meijer Mattisson - 13 maj 2021 11:08

Igår gjorde vi en underbar utflykt till Österlen. Vädret var toppen. Vi fick se mycket färger och det var så vackert.

Maskrosor i mängder blommade på ängarna överallt,

 

Körsbärsträden blommar.

 

Vi körde en av mina favoritvägar där den lilla vägen 'är inklädd i nyutslagen bokskog.

     

Vid Haväng så var det tätt med maskrosor

   

Ravlunda kyrka låg omlindad av några stora rapsfält.

        

Vi fick se tulpaner utanför Lommarp men det fältet var mycket mindre än ifol.

   

Vi åkte sen till Tomelilla, mot Bollerup.Vackra rapsfält längs vägen såg vi överallt.

               

Vi hamnade sen vid Gyllebosjön där vi satt och åt lunch och njöt av denna utsikt.

   

Vi körde sen mot   

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards