evamm

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 15 april 2014 18:58

Idag var jag ledig men kände mig så fruktansvärt trött. Jag uträttade en del ärenden till min far sen körde jag upp till Maltesholm. I skogen vid Höge väg är där en ravin med ett litet vattenfall. Tänkte att det har regnat ganska mycket söndag och måndag så där kunde vara lite vatten i fallet. Jodå visst var där vatten, det blev svårt att gå dit. Geggigt och surt bitvis och jag valde först fel väg dit upp. Sen tog jag en annan väg och där var det bättre, jag kom ända fram till fallet utan att bli blöt. Här kommer några bilder därifrån. Ganska mäktigt att stå där nere och titta upp.

 

 

 

 

  Bokskogen brukar oxå vara väldigt fin däruppe , men den har inte slagit ut ännu, bara några grenar men de lyser så fint. Några dagar till med värme så exploderar det. Påsken kan bli grön och grann.

 

Fåglarna hördes så härligt men det var svårare att fånga dem på bild.

 

För några inlägg sen visade jag några bilder på ett träd jag inte visste vad det kunde vara. Jag vet fortfande inte, därför lägger jag ut några nya bilder på det. Är det någon som vet så berätta.  

 

De växer tätt och är väldigt smala och lite spretiga. Har alltså ganska stora och rödaktiga hängen. Baden blir stora och förmodligen lite rödaktiga på hösten. Det ligger löv på marken som är lite rödbruna. Bladen är jämna i kanten , alltså inte taggiga som asklöv eller dyligt. Men lika stora.

Mitt i naturen i svt efterlyser vårbilder. Från Götaland ville de bl.a ha Björkhängen och moln. Passade på att försöka få någon fin bild på detta. Blev så där.

 

 

  Vi får väl se om det kommer med. Skön dag hade jag i alla fall. Kommentera gärna, det är så kul att få kommentarer.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards