evamm

Alla inlägg den 9 november 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 9 november 2016 17:47

Ja i morse när jag vaknade hade det snöat ca 5 cm. Snön låg fint på träden och det var så ljust och fint.

      Det kom några cm till sen i förmiddag. När jag gick hem från jobbet tog jag dessa bilder.

     

När vi sen satt och fikade tittade vi på alla fåglar som åt vid fågelbordet. Det var Bl.a Bofinkar, Bergfinkar, Grönfinkar, Gulsparvar, Stenknäck, blåmesar, Talgoxar och Pilfinkar.Några av dessa fastnade på bild.

     


Men rätt vad det var så satte sig nog ett femtiotal Sidensvansar i ett träd en bit bort.

 

Och när jag satt och tittade på dem så plötsligt flög många av dem och satte sig i vårt Rönnbärsträd. 

Jag koncentrerade mig på en av dem och fick en bildserie från det han tittar på bären, tar ett och håller det i munnen. och sen sitter nöjd och glad.

Ni som tittar på bilderna i mobilen förstora gärna dem så ni ser bäret i munnen. Bilderna har jag tagit genom fönstret.

           


Bilderna på snön har jag tagit med mobilen.

Ha det så gott!


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards