evamm

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 7 februari 2018 18:38

Igår hade vi tänkt köra till Ikea i Älmhult. Men strömmen försvann tidigt på morgonen i halva huset och givetvis la värmepumpen av och vi fick inte igång den genast heller sen strömmen kom tillbaka. Så när det väl började bli varmt i huset tyckte vi det var försent att köra.

Därför körde vi idag istället. När vi kom fram mot Osby började det bli vintrigt. Och närmare Älmhult var det rejält med snö på träden.

   

När vi körde hemåt stannade vi till där Helgeå rinner genom Glimminge. Vi hade haft solen i ögonen hela vägen men precis innan vi var framme så blev det mycket moln och solen gömde sig.

             

Vi körde sen till Anilla rastplats som ligger vid Helgeå söder om Broby.

         

När vi sen kom mot Kristianstad körde vi till Skepparslöv och sen backarna upp mot Ovesholm slott.

På backarna där blev det ett vackert sken.    

Jag avslutar med några bilder På Sidensvansar som kom i morse när vi skulle äta frukost. Tyvärr så hade äpplena vi satt upp ätits upp så de stannade inte så länge. Jag hann ta några bilder innan men bara genom köksfönstret.

         

Vi satte ut äpple till dem innan vi for iväg och när vi kom hem var många uppätna, det kan ha varit Sidensvansarna som kom till baka för när vi kommit hem så var de där igen en kort stund innan de skrämdes iväg. Vi får se om de kommer imorgon oxå.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards