evamm

Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 5 februari 2020 15:12

Ja äntligen blev det lite vinter. Det började snöa lite igårkväll. men här i Tollarp var det blandat med regn. Men en kompis skickade mig en film från Huaröd där det snöade mer. Vi bestämde oss för att gå upp tidigt och köra ut en runda när solen gick upp och sen oxå vara ute när solen står lågt.

Vi åkte först upp till Brostorp för jag hoppades att det skulle ligga lite snö på träden och att de skulle spegla sig i vattnet. Men där var inte mycket snö.

     

Så vi väntade inte in soluppgången utan körde upp mot Killhult och sen Huaröd. Det blev många stopp. Men det var underbar luft och så jättevackert.

                                           

När vi kom vid Nyvång i Huaröd så såg jag en stor flock Bergfinkar i luften, när vi kört en liten bit till så satt det många på vägen. De flög huller om buller och det var många tusen fåglar.

         

Vi körde ner för backarna från Huaröd.

 

Och till sist vid Åbjer så fick jag till det enligt mig. En port från vintern till våren.

 

Det blev många bilder och kunde nog blivit 20-30 till jag skulle kunna visa er. Det var svårt att välja.

Kram på er och ha en bra dag.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards