evamm

Direktlänk till inlägg 1 januari 2021

Vinnarbilder

Av Eva Meijer Mattisson - 1 januari 2021 17:59

2020 har varit ett tråkigt och jobbigt år för många och så även för mig. Men jag försöker se och plocka fram positiva saker som skett detta år. Och det finns glädjeämne.

Jag har ju mitt intresse med fotografering och det har gjort att vi kommit ut mycket i år. Vi har nog varit ute på fler turer än vanligt för att byta tristessen. Och då har vi fått uppleva mycket vackert. Vinter var det ju inte mycket med här nere men våren var desto vackrare och då var vi ute flera dagar i veckan och följde naturen när den slog ut. Sommaren bjöd oxå på en hel del vackert. Hösten bjöd på mycket färg och det var väldigt vackert men det gick kvickt över och det blev väldigt grått .

Det har blivit väldigt många vackra bilder i mitt tycke. 

Jag deltar ofta i två väderbildstävlingar. Det är dels Peter Kondrups väderbildstävling som han har haft 51 veckor. Där har jag vunnit 4 gånger i år. När man vunnit så får man inte delta i 4 omgångar. Så det är inte illa att vinna så många gånger och vad Peter har sagt till mig så har ingen annan vunnit så många gånger. 

Jag har deltagit i EWP.S väderbildstävling oxå och där har jag vunnit hela 7 gånger. De har tre karantänveckor så det är oxå bra att vinna så många gånger.'

Nu tänkte jag visa mina vinnarbilder.

Första bilden vann jag med i båda tävlingarna. Tagen vid Åbjer.

 

Denna bild ser ut att kunna vinna i EWP:S årets bild. Den ligger etta med ca 60 röster men det avgörs inte förrän på söndag kväll. Så håll tummarna. I Peters årets bild tävling med 51 väldigt vackra bilder så ligger den just nu som nr 6.


Bild 2 vann jag sen fyra veckor senare i Peters tävling och samma helg vann jag med bild 3 i EWP.S tävling. Båda bilderna är tagna från samma vy men med lite olika vinklar och zoomning. Tagna utanför Hommentorp

   

Sen gick det några veckor sen var det dags igen i EWP.S tävling. Vy från Degeberga

 

Ytterliggare ca 4 veckor senare var det dags igen i EWP. Bild från Degeberga

 

Nästa gång jag vann var i Peters tävling och då vann jag med denna vallmobild från Hörby

 

EWp hade uppehåll på sommaren med sin tävling och Jag fick inte med bilder i Peters tävling så det blev ett litet uppehåll på några månader.

Men sen i september vann jag  i EWP.s med nästa lite dramtiska bild från Nyagrop. Minns jag rätt så kom den tvåa eller trea i Peters tävling.

 

Några veckor senare var det dags igen i EWP med denna bild från Ringssjön.

 

I oktober var det dags för vinst igen i Peters tävling med denna bild från Skäralid. Den fick rekordmånga röster, kul att ha det rekordet.

 

I november hade vi grått och tråkigt väder men solen lyste någon dag och en eftermiddag var vi i Bosarpssjön och då tog jag nästa bild som sen vann i EWP.S tävling. 

 

Det var sista bilden jag vann med 2020. Sen hade jag ganska många som blev tvåa och trea så det har varit ett bra fotoår för mig. Många upplevelser och glädje har det fört med sig som jag låter bli mitt minne från detta lite konstiga år.

Nu önskar jag alla ett Gott nytt År och för min egen del hoppas jag att jag lyckas få till några bilder i år oxå.

Kram på er!!



 
 
Amisa

Amisa

1 januari 2021 19:53

Dina bilder är helt fantastiska och jag uppskattar dom så mycket!

Dom påminner mig också om hur fint vårt land är och att det är vårt ansvar att förvalta det åt kommande generationer.

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Eva Meijer Mattisson

1 januari 2021 20:40

Tack snälla. Skoj att du gillar mina bilder. Visst ska vi vara rädda om vårt vackra land.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 18 maj 18:16

Igår åkte vi runt Söderäsen och då stannade vi till på Kopparhatten. Vi körde upp och vägen är kantad av bokskog. Väldigt vackert även om bladen har mörknat .             Vi körde sen ner till Skäralidsdammen och gick en runda där.   ...

Av Eva Meijer Mattisson - Tisdag 14 maj 17:45

Igår gjorde vi en tur till Österlen och en liten del av Söderslätt. Rapsfälten lyste överallt. När man kom körande på vägarna kunde man ofta se 5-6 fält samtidigt. Jag tror vi såg några hundra fält. Vackert var det och vi var ute och gick på småvägar...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 11 maj 18:17

På Kristihimmelfärdsdagen så bestämnde vi oss tidigt att vi skulle göra en utfärd. De lovade lite halvklart på förmiddagen sen skulle det mulna på men solen skulle visa sig längst på Österlen. Så vi körde till Kivik och dess grannbyar. Vi sökte de gr...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 4 maj 19:38

Igår var vi Lund och besökte då Botaniskan. Vi hoppades att tulpaner fortfarande var i blom och det var där men en del var väldigt utblommade. Där var lite annat också som blommade som körsbärsträd och Magnolior. Bjuder här på lite bilder därifrån....

Av Eva Meijer Mattisson - Söndag 28 april 09:44

I veckan som kommer ska det bli varmare och då lär det explodera i naturen. Bokskogen lär bli grön och fin. Redan för någon vecka sedan började den slå ut men sen har vi haft så kallt väder så det har gått långsamt. Jag har varit ute och gått i sko...

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards