evamm

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 2 november 2014 11:35

Vi har haft mycket fåglar i vår trädgård denna höst. Fåglar som jag inte sett tidigare. I torsdags beslöt vi att sätta ut fågelbordet för att ev locka hit ännu fler. Vi trodde kanske inte det skulle bli många eftersom de kan hitta mat överallt.

Vad tror ni hände. På ett dygn var det slut i boet. Både stora och små fåglar har varit där.

 

 

De stora fåglarna är kajor, skator och inte minst denna fina fasanhöna.

 

 

 

Något som inte brukar fungera hos oss är talgbollar. Ifjor köpte vi en hink men jag tror det gick åt 2-3 stycken bollar på hela vintern. Jag kom på att vi skulle hänga ut en talgbolle och se vad som hände. Och vad tror ni?

 

Fåglarna kivades om den. Först ut var en talgoxe sen kom pilfinkarna men oxå kajor.

 

På sandlåde locket sätter sig fåglarna ofta. Ni kan se att fasanen gjorde det idag.

Grönfinken igår.

 

Rödhaken likaså.

 

Vi hade även besök av nötkråkan igen. Tyvärr är bilden suddig. fick ingen skärpa på den. Men jag tar med för att visa att den är svart på huvudet, sist den var här för någon vecka sedan va de bruna.

 

Ja, det ska bli spännande att se och följa fåglarna i vår trädgård.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

RSS


Skapa flashcards