evamm

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 26 december 2015 12:53

Idag fick vi ett välkommet besök i tädgården. Ett antal Sidensvansar kom och åt med god aptit på några äpple Ronny satt ut på ett nät. De brukar komma en gång om året.

 

 

 

 

 

 

Samtidigt satt där en Svarthätta, En hona eller unge för de har brun hätta.

 

 

En koltrasthona smaskade oxå i sig.

 

 

Vi har inte haft så många arter i år som vi brukar. Det är mest pilfinkar, blåmesar och talgoxar. Ibland grönfinkar och så har vi en rödhake som brukar hälsa på. När vi satt och beskådade fåglarna idag så sa de  på radion att det verkar vara så lite överallt och det berodde tydligen på att det är för milt och att det finns mycket mat i naturen till dem.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards