evamm

Alla inlägg den 3 augusti 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 3 augusti 2023 08:24

I tisdags var det dags för årets första supermåne. Vi har laddat för det en lång tid och bjöd med kompisar till Rigeleje. Men det var ett problem , meteorologerna hade under en veckas tid snackat om regn den dagen. Så jag slog det ur hågen om att månen skulle synas. Men under dagen tändes ett litet hopp då en expert pratade på radion och han sa att det kunde klarna upp vid 20:00- 21:00 och månen skulle gå upp ca 21.46

Så vi chansade att köra ner. Det var lungt och ganska varmt, men när vi satt där och fikade så kom det mörka moln och vi hörde lite muller och lite regn kom. Men en stund iinnan månen gick upp skingrades delvis molnen och vi fick uppleva en magisk supermåne.

Jag bjuder här på lite bilder från den börjar titta fram under molnen.

               

Min vän försökte lyfta upp månen

 

Men sen tog molnen över. Ser lite ut som en molnhand lyfter månen.

                 

En magisk kväll blev det och jag tycker att det bara var bra att det var lite moln för det skapade fin effekt. Tack I och B för att ni ville uppleva det med oss. Ha en bra dag alla, Kram!!!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards