evamm

Alla inlägg den 31 augusti 2023

Av Eva Meijer Mattisson - 31 augusti 2023 12:24

Igårkväll var vi Nyagrop och hoppades få se supermånen. När vi kom dit 19:30 så var det mycket moln men några små fläckar där det var lite ljusare, Vi satte oss med fikakorg och inväntade månuppgången men under tiden så blev det ännu mer moln så hoppet försvann till en viss del. 20:24 skulle månen gå upp men då var det helt omöjligt att se den. Mörkret hade börjat lägga sig. Efter trekvart började man skönja lite färg på himlen från månen och ytterligare en kvart så började den synas för att sen synas helt med bara lite lätta molnslyar framför. Det hade klarnat upp till viss del. Vilken tur vi hade. Det blev en del bilder men det var lite svårt att få till bra bilder.

                   

Efter ca två och en halvtimme i mörkret körde vi hem. Nöjda och belåtna. Sen sov jag gott i morse men då hade jag fått med två bilder tidigt på morgonen i Nyhetsmorgon. Så skoj och vilken belöning för mitt tålamod igårkväll.

   

Förra veckan gick vi en promenad i Drakamöllan. Så ljuvligt bland all Ljung som blommade.

                   

Visst är det vackert där!

Ha en bra dag mina vänner. Kram på er!!!

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards