evamm

Alla inlägg den 20 april 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 20 april 2020 08:02

Igår befann vi oss på Österlen större delen av dagen. Underbart väder och vacker natur bjöds vi på. Lite grönska och mycket gula fält, även om fälten befann sig i olika stadier i blomningen.

Många stopp blev det och vi satt och njöt i solen på några ställen.

Första bilden är grönska i Borrestad

 

Gult i Österlia  

och grönt

 

Gult i Vitaby kyrkby

 

Utsikt till havet en liten bit utanför Kivik.

     

Gislövs hamn

     

Utanför Skillinge

   

Vi hamnade så småningom i Löderups strandbad där vi satt ute och åt lunch och även gick en promenad på stranden.

     

Färden gick mot Löderup där vi träffade på detta fina fält med möllan som bakgrund.

 

Vi kom till en trollskog.

   

Så småningom kom vi till Christinehofs slott och den fina vitsippsbacken.

         

Vi satt och njöt i solen och beundrade dessa vitsippor innan det bar hemåt och när vi kom till Degeberga så såg jag att bevattningen var igång på rapsfälten. Jag tog en bild och precis då blev det en regnbåge. Lite häftigt.

 

En underbar dag med mycket vackert att njuta av. Kram på er oc vi fortsätter att njuta .


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards