evamm

Alla inlägg den 21 april 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 21 april 2020 20:36

Vaknade i morse och hade jättejobbig huvudvärk, stopp i näsan och lite hostig så det blev en lugn förmiddag. Vädret var underbart och förkylningssymtomen avtog, dock tung i huvudet fortfarande efter lunch. Eftersom det var en härlig vårdag bestämde vi oss för att köra till Kalles damm och sitta på spaning på grågässen, lagom ansträngande.

Vi körde inom Maltesholm för jag ville kolla om bokskogen slått ut, och den hade börjat, en del blad lyste så skirt.

       

Sen vid Borrestad såg vi hur grönskan lyste.

 

Vi kom fram till Degeberga och Kalles damm. Vi satt där på en bänk ca 1 timme i solen och spanade på gässen. Och jag fick användning av min nya kamera som jag kan zooma in mycket med så det kan bli närbilder även om man är en bit ifrån dem. Men först några bilder från dammen.

                 

Vi avlutade turen upp till utsikten där man ser ut över en del av Degeberga.

   

På väg hem igen så såg jag dessa vyer

       

Jag avslutar med två bilder på värdens sötaste.

 

 

Ha en bra kväll alla. Kram


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards