evamm

Alla inlägg den 27 april 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 27 april 2020 15:32

Idag hamnade vi i Haväng och direkt när vi kom dit så såg jag svanar och när jag tittade lite noga såg jag den svarta svanen som de pratat så mycket om på radio och att en del har sett den längs Skånes ostkust. De finns normalt i Australien så detta är nog en rymling har jag hört.

Det roliga var att jag såg inte bara den utan det utspelade sig ett litet drama med kärleksakt oxå.

Jag kan inte låta bli att visa er det, men det blir många bilder och jag kan lova att texterna till bilderna är så som jag upplevde det.

Så varsågod.

Jaha här kommer jag, visst är jag vacker.

 

Ojdå hamnade jag mellan er.

 

Väck med dig nu en stund

 

Hörde du inte vad jag sa, schas bort med dig,   

Ser du inte att jag sparkar med benet så du ska väck. ( Han gjorde det)

 

Ja ja nu har det gått en stund nu kan jag nog komma tillbaka.

 

Nej de håller visst på

   

Nu då nu är de nog klara

 

Ojdå kommer jag och stör.

 


Ja då simmar jag iväg en stund till.

 

Så kära vi är.

 

  

Nu är de väl ändå klara

  

Nähä, Nu ger jag mig iväg för sista gången.

Nu min sköna,   

Okej då

 

Så var det dax.

 

Så kära vi är.

 

Veklig kärlek i havet.

 

Vi är ett fint par.

 

SLUT!!!

Det kändes verkligen som att den svarta svanen var ivägen. Den vita hanen glodde argt  och schasade bort hen men hen kom tillbaka hela tiden. Allt utspelade sig ca 15-20 meter framför mig. Förspelet varade nog i 15 minuter så jag bjöds på underhållning en lång stund.

Hejdå alla och kram på er  



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards