evamm

Alla inlägg den 1 oktober 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 1 oktober 2018 19:47

Idag har vi haft ett underbart väder. Sol och alldeles lugnt. Eftersom vi fortfarande är förkylda så orkade vi inte jobba här hemma. Och vi kände för att vara ute i det fina vädret. Vi bestämde oss för att köra till Kivik och få se årets äppletavla. Vi hörde på radion att det var vägarbete norr om Brösarp så vi körde om Huaröd, Hörröd och Norra Björstorp. och då kom vi förbi Brösarps norra backar.

     

Vi kom så småningom ner till Kivik och alla äpple.

   

Vi gick en runda 

   

Vi körde mot Haväng och mellan Kivik och Vitemölla stannade vi till.

 Längs vägen var där äppleodlingar.

     

Vi kom fram till Haväng och där var det lite molnband.

         

Lite fjädermoln oxå.

 

Vi åkte hemåt men inte raka vägen utan Vi svängde av mot Eskeröd och Norra Lökaröd.

             

Vi kom så småningom till Degeberga och Bålsjön eller Kalles damm som vi kallar den.

       

Där var en del Gräsänder.

 

När vi sen kom till Östra Sönnarslöv så fick jag syn på en regnbåge. Men vi klarade oss från regn hela dagen

När vi kom hem var det ett härligt ljus

   

En härlig dag fick vi. Det var så vacker natur vi bjöds på. Sådana här höstdagar älskar jag. Hoppas ni oxå gillar bilderna. Kram på er alla.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards