evamm

Alla inlägg den 24 oktober 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 24 oktober 2018 19:38

I förmiddags var jag ute i trädgården och rensade ut i växthuset. Det står bara några meter från fågelmatningen. Där var stor aktivitet på fåglarna och jag märkte att de var inte jätterädda för mig. Så i eftermiddag satte jag mig ute, lite kamoflurerad men med kameran i högsta hugg. Fåglarna var skeptiska i början satte sig på avstånd och en del stirrade på mig.

       

 

     

En pilfinkshanne satt i spireahäcken.

 

Då kom en hanne till och ville sätta sig där.

   

Men han blev bortkörd för den förste pilfinkens fru skulle sitta där.

 

Så den andra pilfinken satte sig på mjölkkannan.

 

Ett gråsparvspar satte sig oxå i spireahäcken.

 


Efter en stund började de äta vid fågelbordet för glatta livet.

             

Lite törstig blir man visst eller? 

 


Men lite skeptiska var en del.    

En bergfink hade ett konstigt huvud.

         En härlig fågelskådningsstund fick jag och ganska många olika sorters fåglar fick jag se på en halvtimme. Duva, skata och kajor var där oxå. Och när jag hade kommit in så vat rödhaken oxå där men det hade blivit för mörkt för att få skärpa på den.

Ha en bra kväll alla, kram på er.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards