evamm

Alla inlägg den 16 oktober 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 16 oktober 2018 22:43

I eftermiddag skulle våra barnbarn vara hos oss. De hade lovat vackert väder så redan igårkväll bestämde vi oss för att köra ner till Kalles damm i Degeberga. Så vi packade picknickkorgen, hämtade barnen och körde ner till Degeberga. Det var vackert vid dammen.

       

Vi började med att mata änderna.

 

Plötsligt fick jag syn på en häger.

       

Vi satte oss sedan och fikade på bl.a pannkakor som barnen hade önskat. När vi satt där såg vi att några ungdomar gick upp för en hög kulle som kallas Sockertoppen. Barnen sa att de ville klättra upp där oxå. Vi gick bort till kullen och Fabian sa hela tiden :Jag ska försöka klättra upp där. Och han kämpade på. Ni ser en liten röd prick långt upp i bilden framför storasyster i vit tröja. De är nästan uppe.

Och till sist så stod de där uppe och jublade.

       

Sen gällde det att komma ner igen.

         

Väl nere så var det gott med lite dricka.

 

Felicia klättrade upp en bit och tog med sig min kamera och tog bild på mig och hon var noga med att dammen skulle synas.

 

Jag fick tillbaka kameran och tog några bilder runt om.

       

När vi fikade så var det några killar som fiskade och det ville ju barnen oxå göra. Vi letade upp pinnar till dem som de fiskade med.

 

Rätt som det var skrek Fabian till; jag har fått napp, lövnapp.

 

En stund senare så hade Felicia oxå fått napp

 

Vi avslutade turen med att köra till en kiosk och köpte mjukglass. 

Vi åkte hem nöjda och glada.Och nu sover nog barnen gott. 

Vilken härlig dag vi hade. 19 grader , sol och vindstilla. Och det var den 16 oktober. En härlig dag att minnas senare när det är kallt och oväder.




Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards