evamm

Alla inlägg den 8 oktober 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 8 oktober 2018 18:55

I förmiddags var jag vid mors grav och gjorde höstfint. Träd och buskar lyste så grannt överallt. Jag kände för att köra en runda men hade inte kameran med. Så när jag fixat lite till här hemma så körde jag ut en runda i eftermiddag. 

Först en bild från Tollarp.

 

Sen kom jag igenom Östra Vram

   

Och sen kom jag till Hommentorp

   

Färden gick genom Björndalen.

   

Jag kom till Lyngsjö

 

Jag körde tillbaka till Hommentorp.

       

Färden gick vidare till Östra Sönnarslöv och jag  stannade till vid kalkbrottet. Det blev en promenad där.

                     

Jag körde sen till Malteshom och bokskogen har börjat gulna som ni även såg på bilderna från kalkbrottet.

     

Till sist så stannade jag till vid Östervång och tog den sista bilden.

 

Till sist vill jag berätta att jag är så glad för i torsdags när jag tog bilder i Nyagrop fick jag till en bild som verkligen har fått uppskattning. Först så deltog den i Sverige idag väderbildstävling på kvällen. Sen deltog den i Peter Kondrups väderbildstävling igår och den vann tävlingen med stor marginal. För övrigt så fick den nästan 2000 gillande och många kommentarer i en grupp på Facebook. Superkul. Och idag har Kristianstadsbladet hört av sig, de ska publisera den oxå.

Jag hade med bilden i inlägget jag gjorde i torsdags. Men jag visar den idag igen. En del tycker att det är Rosa bandet, någon att fåglarna gör en rosett. Och någon att det är hockeyklubbor. Låt er fantasi flöda. Men Rosa bandet tycker jag passar denna månad.

 

Ha en bra kväll. Kram


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards